2015. június 22., hétfő

45. könyv - Ami a tiéd, de eddig még nem olvastad el: Stephenie Meyer - Alkonyat




Cím: Alkonyat

Sorozatnév: Twilight-saga

Író: Stephenie Meyer

Oldalszám: 440

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.

Kiadás dátuma: 2010.07.01.




Mersz szeretni? Az életed árán is?
Forks fölött mindig felhős az ég. Bella Swan, az érzékeny, zárkózott lány afféle önkéntes száműzetésre ítéli magát, amikor ide költözik apjához. Bella alapjáraton is mágnesként vonzza a bajt, ezúttal azonban nem csak a "mindennapi" csetlések-botlások fenyegetik. Hanem Ő. Ő, akinek aranyszín szeme van, titokzatos, szeszélyes, kiszámíthatatlan, félelmet keltő és biztonságot sugárzó. Ő, akit Edwardnak hívnak, mint valami ódivatú regény hősét. Ő, aki megmenti az életét. Ő, aki mégis a legnagyobb veszélyt jelenti Bella számára. Az indián rezervátumban furcsa, félelmetes mesék keringenek. És egy nap a legenda megelevenedik.
Őszintén szólva én egy nagy Alkonyat-fan vagyok/voltam. Még mindig szeretem, de volt egy időszakom, amikor minden az Alkonyatról szólt számomra.
Az egész úgy kezdődött, hogy adták az első részt a tv-ben és gondoltam megnézem, mert már hallottam róla, de sosem tudtam igazán miről szól. Csak úgy beszippantott a képernyő, majd másnap megnéztem a folytatásait is. Ezek után újra és újra megnéztem a filmeket.
Talán pár héttel, de lehet, hogy hónappal később rávettem magam, hogy el is olvassam a könyveket, mivel a filmeket már fejből tudtam. A könyveket még a filmnél is jobban szerettem, faltam a sorokat.
Mivel általában könyvtárból olvasok (egyszer valaki kérdezte miért mindig könyvtárból olvasok, azt válaszoltam neki, hogy nincs annyi pénzem, amennyit én olvasok), így az első olvasásnál nem a saját könyvemet olvastam. Egy ideje már gondolkoztam azon, hogy újraolvasom a sorozatot. A nagynénémtől megkaptam az első részt karácsonyra, így nem volt kérdéses, hogy el fogom olvasni és minél előbb be is szerzem az egész sorozatot.
Akárhányszor fogom még olvasni, nézni az Alkonyatot, számomra ez sosem lesz unalmas. Bella ügyetlenkedése és okossága kiegyenlítik egymást. Edward rabul ejti mindenki szívét, de neki csak egy kell. Számomra Carlisle a legszimpatikusabb a családszeretetével.
A könyv összes jelenetét szerettem. Nem is igazán tudom melyik a kedvenc jelenetem, de amikor az ebédlőben beszélgetnek és Edward megeszik egy falat pizzát, hogy bebizonyítsa, tud normális ételt enni, az nagyon tetszett. Amikor Bella gombás raviolit eszik az étteremben, mindig felidéződik bennem a gomba íze és az, hogy ha kedvem van hozzá ízlik, ha nincs nem.
A legviccesebb jelenet számomra:
„Ha jól értettem, nem azon aggódsz, hogy egy vámpírokkal teli házba látogatsz, hanem attól félsz, hogy azok a vámpírok nem fognak kedvelni téged?”
Saját könyv? Mint már korábban említette, igen az enyém és be fogom szerezni a többi részt is.

Borító? Nekem a filmes borítóval van meg a könyv, ami egyszerű. Nem lett túlcicomázva, a két főszereplővel ennyi pont elég. A másik, eredeti borító is nagyon szép szerintem. A kéz az almával a két főszereplőt jelképezi ugyanúgy.

Történet? Én nagyon szeretem Bella és Edward szerelmét. Teljes mértékben rajongó vagyok, voltam és maradok is. (Annyira, hogy megkaptam németül a filmeket és meg fogom nézni őket, mivel szerintem sokkal jobb több nyelven is megnézni a kedvenc filmünket, ezáltal gyakorolva a tanult nyelvet.)

 Újraolvasom? Már ez is újraolvasás volt, de mivel már a birtokomban van a könyv, biztos fog még csábítani az olvasásra.

Pontozás: történet: 10/10 - romantikus, fantasy, a kedvenc egyvelegem.
borító: 10/9 - tetszik, de nem ez a kedvenc borítóm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése