2015. augusztus 5., szerda

Leiner Laura - Bábel



Cím: Bábel

Sorozatnév:

Író: Leiner Laura

Oldalszám: 526

Kiadó: Ciceró

Kiadás dátuma: 2013







Bábel. A legnagyobb nyári zenei fesztivál, valahol Pápa mellett. Mi lehet jobb annál, mint tizenhét évesen, életedben először, egy hetet eltölteni itt a barátaiddal? 
Zsófi többek között azért érkezik, hogy találkozhasson Anthony Kiedisszel, aki a zárónapi koncerten lép fel. Na, de addig még sok minden történik vele, Napsival, Abdullal, Hipóval és Szaszával az Európa, Ázsia, Afrika és Ausztrália színpad körül…  
Bábel. Ha voltál már fesztiválon, azért fogod szeretni, ha még nem voltál, azért.

Tudom, hogy már csak 1 hónap van hátra a nyárból, de azért remélem nem késtem el egy jó nyári könyvet ajánlani. Ez a könyv egyébként is most lesz aktuális (augusztusban van a fesztiválok szezonja nem?)
Ez a  könyv szinte  már kötelező olvasmányommá vált, amit minden nyáron egyszer legalább elolvasok. Miután véget ért az SzJG, nem tudtam elképzelni, hogy egy írótól/írónőtől több könyvet is elolvassak. Mikor megjelent a Bábel, tartottam magam ahhoz, hogy én Laurától nem olvasok többet. Majd, amikor a viccesebbnél viccesebb idézeteket olvastam, beadtam a derekam és elolvastam. Annyira, de annyira örülök így utólag a meghozott döntéseimnek!!
Tehát akkor a könyvről. Csak, hogy tisztázzuk, én nem jártam még fesztiválon és nem is hiszem, hogy megyek, így nem tudom, milyen lehet. Valószínűleg nem igazán ilyen. De mivel nincs viszonyítási alapom, így nem tudok belekötni.
Nagyon érdekes Laurás stílusú történet tele poénokkal, amik egyáltalán nem erőltetettek. A könyv elején levő kis részlet még jobban felcsigázza az érdeklődést. trendi az SzJG miatt, most pedig a blogokat hozta fel.
Tetszett, hogy blogos formátumban írta. Ez által nem egy egyszerű könyv lett, hanem egy teljesen új dolgot adott hozzá az írás fajtáihoz. Eddig a naplóírás volt a
Mindegyik karakter más és más, ezért lesz színes ez a könyv és nem unalmas egyhangú, ahol egy társaság minden tagja mindig ugyanoda akar menni és ugyanazt akarja csinálni. Szerelem is van bőven ebben a regényben is. Olvasás közben teljesen bele tudja élni magát az ember. És egyetértve Zsófival, tényleg olyan, mintha hetek telnének el.
Nagyon jó, pörgős ifjúsági regény, ami kikapcsol nyaralás, otthoni unalom vagy csak dög meleg közben.

Saját könyv? Első olvasásomnál könyvtári volt, majd PDF. Azóta (két éve talán) beszereztem, ami nagyon is jó döntés volt.

Borító? Nekem nagyon tetszik a piros és fekete, így együtt, a fehér pöttyökkel az oldalán.

Történet? Laura újabb nagyszerű műve. Vicces, pörgős. Nagyon nehéz lerakni, még napok közben is.

Újraolvasom? Már többször olvastam. És még fogom is.

Pontozás: történet: 10/10 - nagy kedvenc. Nyáron érdemes elolvasni először, meg másodszor, harmadszor is... :D
borító: 10/10  - ez is nagy kedvenc, pedig a borítók annyira nem szoktak érdekelni, olyan szempontból, hogy melyik a legjobb.

„– Elveszlek, mert kérted, úgyhogy örüljél.”


„Szasza mosolyogva fölém hajolt, de én a mellkasára támasztottam a kezem és megállítottam, akármi is volt a szándéka. – Én csak a gyűrűért jöttem, úgyhogy egy puszi – néztem rá szúrósan, mire elröhögve magát, bólintott. – Na, gyere ide, Kiss-Latter – ragadta meg a derekamat és magához húzva egy óriási puszit nyomott… a számra.”


„– És a macska? – kérdezte. – Nincs macskánk – sóhajtottam lesütött szemmel. – Őt is vitted? – érdeklődött tovább, nem zavarta az apró tény, miszerint nincs macskánk. – Igen, itt van – vonogattam a vállam. – Várj – tartottam a telefont Szasza felé. – Nyávogj. – Mi van? – szaladt fel a szemöldöke. – Nyávogj már! – böktem bele az oldalába. – Miaú – szólt, aztán pislogás nélkül meredt maga elé. – Nem hiszem el, hogy belenyávogtam a telefonba. Józanul.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése